száz bankfiókot, ezeret!

2008. január 23.4 hozzászólás

Kategória: blog

Gyermekkoromban versenyeztünk néha, hogy ki tud gyorsabban hátrafelé szaladni. Azon túl, hogy néhányszor pofára seggre estünk, igazán nem volt sok értelme. Most egy hír kapcsán jutott ez eszembe, miszerint 2008-ban száz új bankfiók nyílik. Azon gondolkozom, hogy a bankok miért hátrafelé szaladnak. Mindenütt azt olvassuk, hogy micsoda ütemben fejlődik a szélessáv, nő az internet szerepe, ez a jövő és blabla.
A másik nagy szenzáció, hogy túlléptük a bűvös határt, tavaly év végén 100 főre 105.6 mobiltelefon-előfizetés jutott.
Elég régóta vagyok banki ügyfél, jelenleg is több banknak fizetem a havi sápot, ha banki hirdetmény kerül a kezembe, az azon szereplő költségektől kinyílik a zsebemben a bicska. Sajnos ez minden bankra áll.
Még emlékszem a nagy áremelésekre, mikor minden bank kisebb-nagyobb késéssel bevezette telefonos és internetbank-rendszerét. Az addig sem olcsó banki díjakat felkúrták az égbe, éppen arra hivatkozva, hogy a kedves ügyfél majd úgyis telefonon és interneten fog bankolni. Persze. Tenném is boldogan, de nekem valahogy úgy tűnik, mintha ezek a szolgáltatások visszafelé fejlődnének. Felhasználói (áttekinthetőség, egyszerű és felhasználható export, stb.) és technikai (sávszélesség, oldal elérhetősége, stb.) szempontból egyaránt.
Nem mondom, biztosan jó buli a bankfiók-építés, de én odafigyelnék erre – még ha Magyarországon ez a "dinamikus" internetfejlődés kicsit megmosolyogtató is…
Tessék már inkább végre egy normális és teljesen megbízható internetbankot csinálni! Ha működik, ígérem elzarándokolok mindegyik új fiókba!

4 hozzászólás a(z) “száz bankfiókot, ezeret!” címû bejegyzéshez

  1. zs. szerint:

    mmmm. lehet hogy velem vannak bajok, de én a CIB internetbankjával már évek óta meg vagyokelégedve. és a havi 190HUF összeget sem tartom vérlázítónak.

  2. Babarum szerint:

    A CIB banknál (is) vagyok, olyan 7 éve pont az internetbankja miatt nyitottam náluk számlát. Azóta ugyanolyan, és ugyanazt kínálja. Se többet se kevesebbet. De azt kevésbé megbízhatóan, sajnos. 2001-ben ez a szolgáltatás istencsászár volt. Ma?

  3. Pista szerint:

    Ertelmesebb helyeken (kulfold) minden ingyen van csak hagyd naluk a penzed…
    Kis hazankban nagyon sok a szopatlak bank – es meg is fog elni mind amig a nep hulye es nem hagyja ott oket a faxba…

  4. Babarum szerint:

    Azt persze nem várhatjuk el, hogy egy bank nonprofit szervezetként működjön, de kaszálnak ők rendesen, csak figyelemmel kell kísérni a jelentéseket.
    Ami érdekes, hogy akárhányszor beszélgetek olyanokkal, akik nem bankban tartják a pénzüket, mindig a bizalomról kezdenek el beszélni, de aztán a végén csak kilyukadunk oda, hogy amennyiben levonják a költségeket és az eltöltött időt (mindenki panaszkodik a sorbanállásra és kiszolgálásra!), akkor nem is igazán éri meg betenni azt a pénzt. Persze nem milliomosokról van szó, de talán pont ezt a réteget lenne érdemes megfogni. Mert ha a Jucika elmeséli a Sárikának, hogy milyen jól járt azzal, hogy bankban van a pénze, akkor másnap a Sárika beküldi a bankba a Lacit. Ez olyan meseszerű, de valami ilyesmi kellene. És természetesen a mai kornak megfelelő szolgáltatások. Nincs pénzügyi kultúra Magyarországon? Pont a bankok tehetnének érte! Nekik is érdekük, sőt…

Szólj hozzá!