posta. nem az első bejegyzés, de nem is az utolsó (szerintem)

2006. november 8.2 hozzászólás

Kategória: blog

Volt már több gondolatom is a postáról (itt szigorúan a Magyar Postáról beszélek!), de mivel egyre abszurdabb élmények érnek, egyre inkább megalapozottnak tartom első véleményemet a cégről. A történet rövid, tanulsága velős:
Koreában feladásra került egy kis csomag 2006. szeptember 25-én. Ismerve a hosszú utat (személyesen megerősítem!), légipostai küldemény lévén, 1-2 héten belül vártam. Semmi hír. Három hét után bementem a postára megkérdezni, hol a csomag. Megnézték, ott nincs, a feladónak kell utánajárnia hol is van. Újabb szót is tanultam ekkor, "TUDAKOZVÁNY". A feladó utánajárt, elmondták neki, hogy a csomag Magyarországon van. Érdekes módon a koreai posta ezt onnan meg tudta állapítani. Megint eltelt kis idő… Újabb telefon, újból elküldtek, hogy a feladónak kell utánajárnia. Ekkor már kicsit elszállt az agyam, valószínűleg nem lehettem túl barátságos, kicsit ijedten azt ajánlották, hogy hívjam a központot. Felhívtam a központot, ahol nagyon előzékenyen elmondták, hogy ők semmit nem tudnak segíteni, de van egy ún. csomagkövető szolgáltatás a Magyar Posta weboldalán, ahol megnézhetem a csomag státuszát (sic!), ha ismerem az adatait. Felkészült lévén természetesen ismertem az adatokat, és megnéztem a weboldalt. Láss csodát, a csomag az oldal szerint is Magyarországon volt, és várakozott már több hete. Felhívtam újból a kerületi fiókot, ahol a jól ismert leckét mondta fel egy hölgy: "A feladónak kell tudakozványt indítania!" Ez egyfajta katalizátorként hatott, mint Mentos cukorka a diétás kólában, azaz valószínűleg robbantam, mert a hölgy egy halkan elrebegett "pillanat türelmét" után eltűnt a telefonból, és egy másik, határozottabb hang vette át a kagylót. Nem vártam meg míg elkezdi felmondani a leckét, szembesítettem a tényekkel (koreai posta, központ, weboldalon található nyomkövetés). Próbált, de nem engedtem közbevágni, majd mikor végeztem, ő is a türelmemet kérte. 2 perc múlva visszajött, és láss csodát, a következő mondat hangzott el: "Elnézését kérjük, itt a csomagja nálunk, fáradjon be érte!"
Mi ebből a tanulság?
  1. Soha ne bízz a Magyar Postá(s)ban
  2. Informatikai fejlesztés + postás = 0
  3. A Magyar Posta monnyon le!

2 hozzászólás a(z) “posta. nem az első bejegyzés, de nem is az utolsó (szerintem)” címû bejegyzéshez

  1. k szerint:

    egyetértek. nekem a Berlinből jövő csomagaimat nyúlták le évekig több kevesebb rendszerességgel. de sose sikerült kinyomoztatnom. megoldás: egy ideje már nem küldenek. ha néha előfordul, akkor kizárólag vmi más céggel.

  2. Rónai Gergely szerint:

    Én az Apeh kommunikációmat is csak személyesen intézem (próbálom)

    ha fontos levelet várok tôlük, addig cseszegetem az ügyintézôt, míg személyesen átvehetem tôlük

    magypostán keresztül eszméletlen sokszor szívtam már meg (anyagilag is)

    kedvencem a tértivevény…
    még SOHA nem kaptam vissza egyetlen tértit, sikeres kézbesítés esetén sem

«